Opinionsblogg

Förbjud antidemokratiska organisationer!

 
Igår var det 1 maj, internationella arbetarrörelsens högtidsdag. I år, precis som förra året, passade dock nazisterna i NMR på att också demostrera. Jag har redan uttryckt i den här bloggen vad jag tycker om det, men det är samtidigt viktigt att de inte går obemärkt förbi.
 
Finland har nu förstått att dessa grupper ska förbjudas, de delar inte demokratins värdegrund, de strider mot YGL (yttrandefrihetsgrundlagen) och har därför ingen som helst att existera, än mindre demonstrera. Jag hoppas verkligen att vi i Sverige också tar steget att förbjuda dessa vansinniga rörelser. Det dinns ingen poäng att diksutera med dessa personers förvridna världsbild och försöka ge dem lite kunskapen och lära dem lite med medmänsklighet. Nazister är korkade, saknar medmänsklighet, för egen del anser jag att de saknar både hjärta och hjärna oh endast håller sig vid liv av ren ondska.
 
När jag ändå är inne på extrema organisationer så är det föga mer underhållande att se kommunister stå och demonstrera och uttrycka sin sympati för Mao eller Nordkoreas regim. Dessa tillsynes intelligensbefriade muppar är förvisso inte ett lika stort problem som nazi-svinen, men skillnaderna mellan dessa grupper är likväl hårfin. I fråga om styre och ekonomisk fördelning är skillnaden inte anmärkningsvärt stor då båda vill ha diktatur och total kontroll över hur landets resurser fördelas. Den enda uppenbara skillnaden är att nazismen delar in människor efter folkgrupper, vilket inte kommunismen gör. 

Kommentarer

Kommentera