Opinionsblogg

Hur pålästa är SD:S väljare på partiets politik?

 
En intressant fråga jag ställer mig ibland är hur pålästa Sverigedemokraternas väljare i själva verket är på partiets politik. Att de är så kallat "invandrings krtiiska" och nationalister har knappast gått någon förbi. Men vet gemene väljare vad nationalism egentligen är? Att ideologin bygger på principen om "ett folk för var land" att den egna nationen och dess "folk" är suveräna och ofta anses bätttre än andra. VIlket per automatik gör att ideologin motsätter sig homosexuella partnerskap då detta skulle kunna "hota det svenska folkets tillväxt".
 
Den här idén om olika folk som partiet har kan vi läsa om i partiets principprogram: "Miljön har visserligen en stor betydelse för individens utveckling och samspelar ofta med det biologiska arvet och den fria viljan. Det finns dock också en nedärvd essens hos varje människa som man inte kan undertrycka i hur hög utsträckning som helst utan att det får konsekvenser. Delar av denna essens är gemensam för de flesta människor och annat är unikt för vissa grupper av människor eller för den enskilde individen" (https://sd.se/wp-content/uploads/2013/08/principprogrammet2014_webb.pdf). Jag tror faktiskt inte ens att många av partiets medlemmar har läst det här och ingen jag har träffat har kunnat ge ett rimligt svar på vad som menas med "nedärvd essens", men för mig är det här rasbiologi och ett tydligt tecken på att SD:s så kallade "öppna och ickerasistiska nationalism" är rent påhitt för att skyla sanningen.
 
Jag är övertygad om att majoriteten av Sverigedemokraternas väljare känner till det här, likväl tvivlar jag på att det skulle göra någon skillnad, hur tragiskt det än kan låta. Partiets väljare, eller åtminstone många av dem, förefaller vara så missnöjda med de andra partierna och så uppgivna att de helt tycks sakna framtidstro att de därför inte ser något alternativ till SD, Varav de därmed kan tänka sig att bortse från paritets uppenbara brister, för att de inte följer de etablerade partierna.
 
Min uppfattning är att väljarna gott och väl vet att de röstar på ett parti som, mer eller mindre, vills toppa asylinvandringen och som värnar vad de kallar "svenskhet". Dock tror jag inte att de flesta ser vilka konsekvenser som politiken skulle få för människor.

Kommentarer

#1 - THERESA WILLIAMS

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom men jag är den typen som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

#2 - Danica Fabijan

Lycka är allt jag ser nu Jag trodde aldrig att jag och min pojkvän vi återförenade, efter att ha varit i relation till honom i 5 år, bröt han upp med mig, jag gjorde allt för att få honom tillbaka men jag ville inte ha till nytta tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, bad jag honom med allt, jag lovade honom men han vägrade, jag förklarade mitt problem för en vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskastare som kunde hjälpa mig att kasta en stavning för att få honom tillbaka men jag är den typ som aldrig trodde att jag hade stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskretsen DR ISIKOLO och han sa att det inte var något problem att allt kommer att bli bra innan 2 dagar han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 16:00 min ex-kallade mig jag blev så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till Han älskar mig så mycket, jag var så glad och gick till honom, det var så vi började jag har lovat att leva ihop igen sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att hänvisa honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem och vem skiljer sig från alla de falska de där ute, vem som helst som behöver hjälp av stavningskanalen, hans email: [email protected] Du kan också Whatsapp eller VIBER honom på +2348133261196.

Kommentera