Opinionsblogg

Mitt första partimöte för fem år sedan

 

Idag är det den 17 februari och jag blev via Facebook påmind om att det idag är fem år sedan jag var på mitt första partimöte. Vid den här tiden var jag ”stödmedlem” i SDU och därför inbjuden, jag hade då ingen tanke på att bli aktiv. Jag hade järnrörskandalen i fast minne och kände mig inte så peppad att besöka partiet. De hade dock ringt mig vid ett par tillfällen för att få med mig och den här gången fick jag till och med alla möteshandlingar och det stod dessutom ”om du inte kan komma vill vi att du hör av dig”. Jag hade inte minsta lust att kontakta personen som skickat kuvertet utan bestämde mig för att gå.

Jag var verkligen nervös, livrädd för vilken typ av människor jag skulle träffa. Det var dock tillsynes ”vanliga människor”. Det syntes en del Torshammare och motorcyklar tycktes stå högt i kurs, men det var i alla fall inga skinnskallar. Under mötet hälsade jag på den dåvarande vice ordföranden, han stack ut genom att till skillnad från de andra bära kostym och verkade vara den enda som överhuvudtaget förstod politik. Hade jag inte träffat honom skulle jag aldrig blivit aktiv, men han var precis lika nationalromantisk som jag, han var den första jag träffat som verkligen förstod mig. För mig, som (som jag kände det då), inte hade någonting, kändes det som ett bättre alternativ. Han och jag har inte pratat på ett par år. Han föraktar mig för att jag förrådde partiet och jag är besviken för att han har konstiga åsikter och blundar för partiets problem, vi var helt enkelt inte så lika som det tycktes.

Då var dock han med flera väldigt måna om att jag skulle börja engagera mig och tryckte på att jag ”hade potential som politiker” och hade en ”framtid i partiet”. Det fick mig att bortse från varningstrianglarna, för nog märkte jag att det fanns personer på plats som inte var rumsrena. Men de gav mig en chans att visa vad jag gick för, jag med bedrövligt självförtroende fick helt plötsligt känna att även jag fick en plats bland människor som trodde på mig. Jag fick höra att jag var en skicklig retoriker och bra på att argumentera, det lyfte mig. För att poängtera hur allvarligt dåligt mitt självförtroende var: vid den här tiden skulle jag kunna skrivit i mitt CV att jag var inkompetent och allmänt oduglig. Jag skulle nog gått till en terapeut istället…

Det som senare skulle bli avgörande för att jag skulle lämna var när jag insåg att jag inte behövde partiet. Även människor utanför rörelsen kunde se att jag hade potential, som kunde se att jag inte var helt oduglig och som också var beredda att ge mig en chans. Jag klarade några tentor och började resa mig och ju högre jag reste mig, desto längre gled jag ifrån SD. Till slut blev situationen ohållbar och jag har aldrig varit i närheten av att ångra att jag lämnade den där rörelsen.

Kommentarer

#1 - THERESA WILLIAMS

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad, jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

Kommentera