Opinionsblogg

SD:s förslag radikaliseras allt mer

 
Successivt börjar SD:s retorik och förslag allt mer radikaliseras, Jag har varit inne på det tidigare, senast i samband med bildandet av AFS. Tecknet som tydligast markerat detta är att Kent Ekeroth inte fick plats på Sverigedemokraternas riksdagslista, han har annars varit en garant för att partiets mest hårdföra islamfober och rasister skulle acceptera att partiet rörde sig mot mitten. Men när nu partiet öppet börjar prata om återvandring behöver partiet inte längre honom, varav han lustigt nog tycks sticka till Ungern och hänga med sin järnrörspolare Erik Almqvist.
 
SD:s radikalisering har pågått en längre tid. För ett par år sedan handlade det om att minska asy-och anhöriginvandringen med 90% och att all återvandring skulle bygga på frivillighet, det var också då som partiet slutade ha anmärkningar mot adoption av utomeuropeiska barn, åtminstone utåt sett. Därefter blev det 95% procent, sedan kom flyktingkrisen och då började radikaliseringen visa sig. Ekeroth var redan då ute på Twitter och propagerade för utvisningar. Nu börjar också partiet öppet förespråka detta. Det är väldigt skrämmande att media inte i högre utsträckning uppmärksammat detta, att låta SD smyga med sina alltmer öppet hatiska åtgärder kan visa sig förödande. Om genomsnittliga människor som inte följer varenda SD-konto i sociala medier inte får veta hur ondeskefullt partiet faktiskt är bakom Åkessons slipade fasad riskerar det att medföra att partiet legitimeras allt mer och det kan gynna dem mycket i opinionen.
 
Med tanke på att AFS nu kommit in på den politiska kartan, visserligen bara som liten ort, är det rimligt att tänka sig att det kommer tvinga SD att ännu mer radikalisera sig för att inte riskera att tappa alltför många medlemmar och väljare till det nya partiet.  

Kommentarer

#1 - THERESA WILLIAMS

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}

Kommentera