Opinionsblogg

Nytt parti i AFS, vad kommer det innebära?

 
I ledningen av det gamla SDU med Kasselstrand, Hanhe och Ohlson i spetsen har ett nytt parti bildats, vad kommer Alternativ för Sverige innebära?
 
Sverigedemokraterna tycks ha tagit det hela med ro när partiet bildades, Jimmie Åkesson verkade rent av ganska nöjd i en TV-intervju förra veckan, då han föreföll övertygad om att det här bara skulle få partiets öppna rasister och haverister att byta parti. Det kan säkert stämma, men vad han i så fall inte tänker på är att det är större delen av deras medlemskår och en betydande del av deras väljare. Majoriteten av väljarna, de allmänt missnöjda som mest vill markera mot de seriösa partierna, kommer inte påverkas, däremot kommer de som partiets kärnväljare riskera att svika. 
 
Alternativ för Sverige talar uppet om att stoppa asylinvandringen och införa en aktiv återvandringspolitik. Det är visserligen inte SD:s politik utåt sett, men det är tveklöst vad en betydande av partiets väljare och medlemmar egentligen vill. Därför är det inte alls osannolikt att många kommer tilltalas av detta mer öppet radikala alternativ, medan de mer taktiskt skolade kommer hålla kvar vid den "mjukare" SD-linjen.
 
Den officiella anledningen att SD klippte banden med SDU var att de var ideologiskt avvikande, så är det alltså inte. De har exakt samma nationalism, samma invandringshat, samma inskränkthet och samma förakt mot mänskliga fri-och rättigheter. När Jimmie Åkesson blev partiledare 2005 kuppade han och hans hejdukar bort dåvarande ordförande, då de märkte att Kasselstrand hade ett stort stöd, att Hahne blev vald till ordförande i SD Stockholm, såg de risken att de skulle bli starka nog att göra samma sak. Därför valde partiledningen att röja undan hotet.
 
Ärligt talat tror jag inte att allmänheten behöver frukta AFS. Men extrema rörelser brukar ha en tendens att slita isär sig själva inifrån, det här kan vara ett tecken på det. AFS kommer inte ta några väljare eller medlemmar från de seriösa partierna, däremot kan de stjäla från SD. Det är faktiskt bara bra för oss andra, låt dem förgöra varandra!

Kommentarer

#1 - THERESA WILLIAMS

Hej, jag är Theresa Williams Efter att ha varit i relation till Anderson i åratal, bröt han upp med mig, gjorde jag allt för att få tillbaka honom, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, Jag bad honom med allt, jag gjorde löften men han vägrade. Jag förklarade mitt problem för min vän och hon föreslog att jag hellre skulle kontakta en stavningskrock som kunde hjälpa mig att ställa en stavning för att få tillbaka honom, men jag är den typ som aldrig trodde att jag stavat, jag hade inget annat val än att prova det, jag mailade stavningskanalen och han sa till mig att det inte var något problem att allt kommer att vara bra innan tre dagar, att min ex kommer tillbaka till mig innan tre dagar, han kastade stavningen och förvånansvärt den andra dagen, det var runt 4 pm. Min ex ringde mig, jag var så förvånad att jag svarade samtalet och allt han sa var att han var så ledsen för allt som hände att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom som var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag lovat att någon jag vet som har ett förhållande problem, skulle jag vara till hjälp för en sådan person genom att referera honom eller henne till den enda verkliga och kraftfulla stavningskastern som hjälpt mig med mitt eget problem. email: {[email protected]} du kan maila honom om du behöver hjälp i ditt förhållande eller något annat fall.

1) kärleksspell
2) Lost Love Spells
3) Skilsmässa Spells
4) Äktenskapsstavar
5) bindande stavning
6) Breakup Spells
7) Förvisa en tidigare älskare
8.) Du vill bli befordrad på ditt kontor / Lotteri stavning
9) vill tillfredsställa din älskare
Kontakta den här stora mannen om du har något problem för en bestående lösning
genom {[email protected]}.

#2 - Alberta Gallegos

Jag heter Alberta Gallegos. Utan respekt för dig och dina förklaringar måste jag göra detta vittnesbörd känt för alla. Jag har varit i andra stavhjul utan att se något resultat. Jag ville bara att jag kom till dig tidigare, jag fick bäst av dig. Min ex make var borta i ett år och jag gick överallt och andra stavhjul för hjälp men inget resultat tills min vän presenterade mig för Dr Isikolo Efter att kärleksspell var klar fick jag äntligen ett samtal från honom. Hans stavar fungerade underverk och min mannen är tillbaka med full av kärlek. Det var som ett mirakel! Han kom plötsligt tillbaka med blommor och sa att jag skulle förlåta honom, jag var verkligen flabbergastad och chockad när min man knäböjde sig och förlåt mig för förlåtelse och jag accepterade honom tillbaka. Jag är verkligen kortfattad av ord och glad, du är en Gud skickas till mig och hela min familj. Och nu är jag en glad kvinna igen. Tack så mycket Dr Isikolo För alla som letar efter en riktig stavningskastare, kontakta Dr Isikolo On [email protected] eller kontakta honom Whatsapp +2348133261196

#3 - Sandra Oliveros

jag heter Sandra Oliveros med namn. Hälsningar till alla som läser detta vittnesbörd. Jag har avslagits av min man efter tre (3) års äktenskap bara för att en annan kvinna hade en stavning på honom och han lämnade mig och barnet lidit. en dag när jag läste igenom webben såg jag ett inlägg om hur den här stavningen heter Dr Isikolo på denna adress [email protected], har hjälp en kvinna att återvända till sin man och jag gav honom ett svar på sin adress och Han berättade för mig att en kvinna hade stava på min man och han berättade för mig att han kommer att hjälpa mig och efter 3 dagar att jag ska få min man tillbaka. Jag trodde på honom och idag är jag glad att låta er alla veta att den här stavaren har makt att få älskare tillbaka. för jag är nu nöjd med min man. Tack för att du hjälper mig Dr Isikolo kontakta honom på e-post: [email protected] eller honom på Whatsapp +2348133261196

Kommentera